RDPPWO
Rada Działalności Pożytku Publicznego Województwa Opolskiego składa się z 18 członków. Przedstawicielami organizacji pozarządowych w Radzie zostali: Daniel Podobiński (Niemodlin), Dorota Piechowicz-Witoń (Opole), Jadwiga Fatyga (Tułowice), Mieczysław Wojtaszek (Strzelce Opolskie), Monika Witkowska-Kubas (Prudnik), Tomasz Kandziora (Reńska Wieś), Estera Syrek-Macierzyńska (Opole), Maria Pobóg - Lenartowicz (Chmielowice), Tomasz Paluch (Kujakowice).
To druga kadencja Rady, która trwa dwa lata. Akty nominacyjne jej członkom wręczył marszałek województwa, Andrzej Buła.
Rada na inauguracyjnym posiedzeniu wybrała w głosowaniu tajnym swojego przewodniczącego. Została nim Barbara Kamińska, członkini Zarządu Województwa. Wiceprzewodniczącym wybrano Daniela Podobińskiego, z zawodu architekta i urbanistę, lidera odnowy wsi w Wierzbiu oraz lidera Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo Borów Niemodlińskich. Sekretarzem Rady została Dorota Piechowicz-Witoń Prezeska Opolskiego Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych.
W pierwszej kadencji Rada – jak relacjonowała Barbara Kamińska – podejmowała działania na rzecz wzmocnienia pozycji organizacji pozarządowych poprzez targi, prezentacje, konkursy, serwisy dla mediów. Promowano dobre praktyki i formy działania organizacji, pracowały zespoły konsultacyjno-opinitwórcze, podjęto próby utworzenia funduszu na wkłady własne, umożliwiającego organizacjom uczestnictwo w konkursach projektów.
Przypomnijmy: do zadań Rady Działalności Pożytku Publicznego należy mi. in. wyrażanie opinii w sprawach stosowania ustawy, w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji, programów współpracy samorządu województwa z organizacjami, wyrażanie opinii o projektach uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, należących do kompetencji województwa, wyrażanie opinii o projekcie strategii rozwoju województwa opolskiego, rozpoznawanie potrzeb społeczności województwa oraz planowanie działań służących zaspokojeniu tych potrzeb.
W załączeniu protokół z XV posiedzenia RDPPWO, które odbyło się w dniu 11 maja 2015 r.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Protokół XV dnia 11.05.2015.pdf | 55.08 KB |